Sosiale Medier

Sosiale Medier

Sosiale medier er nettbaserte plattformer eller løsninger som er basert på interaksjon mellom mennesker. Disse relativt nye møteplassene bygger på et ideologisk prinsipp om å skape noe i fellesskap, og deling av brukergenerert innhold. De sosiale mediene er  demokratiske fordi brukerne selv bestemmer innholdet, i motsetning til tradisjonelle nettsteder hvor det er en overordnet nettredaktør som legger føringen for hva som kommuniseres. Eksempler på sosiale medier er nettsider som Youtube, Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn og blogger.

For deg og din bedrift er det mye å hente ved å ha et strategisk forhold til sosiale medier.
Sosiale medier

Hvorfor ta i bruk Sosiale Medier?

I gamle dager var det vanlig at hver bygd og by bare hadde en dagligvarebutikk, en skomaker, en baker og en kro. Alle kjente han som stod bak disken. Han hadde alltid stått der. Han representerte trygghet. Han hadde kanskje ikke det mest spennende å tilby, men man visste hva man fikk. Man kunne stole på den lokale eksperten. Så kom den store industrialiseringen. Effektivitet og utvalg ble viktigere enn personlighet. Vi brydde oss ikke om hvor vi fikk det vi trengte, så lenge det var billig.

Nå er denne mentaliteten i ferd med å endre seg. Kunder har igjen behov for personlighet fra bedrifter, enten de er store eller små. Det er mange grunner til at trenden har snudd. Vi er lei av reklamer som lyver og upersonlige tjenester. Vi er lei av å stå i timeslange køer og bli ekspedert av ufaglært og uengasjert salgspersonale.

Vi ønsker å kjenne dem vi handler hos. Vi vil vite hva de heter og hva de står for. Vi vil stole på dem vi handler hos, på samme måte som våre besteforeldre stolte på den lokale bakeren.

Det er her Sosiale medier kommer inn. Ved hjelp av sosiale medier kan vi skape disse båndene med kunden. Vi har en unik mulighet til å fortelle hva vi står for. Vi kan få tilbakemeldinger og vokse med ris og ros.

7  Gode grunner til å utnytte sosiale medier:


1. Markedsføring

Skap en gjenkjennelig identitet for din bedrift og dine tjenester gjennom aktiv bruk av sosiale medier

2. Skap blest rundt deg og din bedrift
Ved å være synlig på nettet og i sosiale medier oppfordrer du til engasjement

3. Etabler deg selv og din bedrift som eksperter
Vær aktiv og svar på spørsmål og henvendelser på en profesjonell måte. Du vil framstå som en ekspert innenfor ditt område

4. Skap et fortrolighetsforhold mellom deg og dine kunder

Ved å utnytte sosiale medier på en god måte vil du skape tillit og fortrolighet mellom deg, dine kunder og potensielle kunder

5. Synlighet
Ved å være aktiv i sosiale medier blir du mer synlig og skaper flere kanaler å markedsføre bedriften din gjennom. Disse aktivitetene vil også føre til økt trafikk til nettsiden din og er et fantastisk supplement til tradisjonell søkemotoroptimalisering

6. Mye rimeligere enn tradisjonell markedsføring

Sosiale medier er ikke bare billigere enn tradisjonell markedsføring, det er også mer effektivt

7. Finn ut hva kundene dine ønsker seg
Vet å bruke sosiale medier vil du få en mye nærere kontakt med kunder og potensielle kunder. Detter har mange fordeler. En av disse er at du kan finne ut akkurat hva kundene dine ønsker seg, og tilpasse deg deres behov

Vi i Nettsett kan sosiale medier og hjelper deg gjerne igang, ta kontakt i dag!



Følg oss på/

Vår Blogg
Twitter
Facebook

Kontakt/

Mail: post[at]nettsett
Tlf: 93432537/91861876
© 2012 Nettsett